Începerea lucrărilor la autostrada Sibiu-Pitești, tot mai îndepărtată. Un nou termen de depunere a ofertelor pentru studiul de fezabilitate

Publicat: 14/09/2014, 20:50

Sibiu-Pitești, singurul tronson din autostrada Nădlac-Constanța care nu are nici măcar un studiu de fezabilitate actualizat, a fost solicitată în repetate rânduri de constructorul de automobile de la Mioveni.

Revizuirea studiului de fezabilitate are un cost cuprins între 43,4 milioane de lei (10 milioane de euro) și 51,3 milioane de lei (11,9 milioane de euro), potrivit anunțului publicat de CNADNR.

Autoritățile au mai cheltuit în 2007-2008 alte 2,5 milioane de euro pentru un studiu de fezabilitate pentru Sibiu-Pitești, studiu care între timp a expirat. Astfel, în octombrie 2008, ministrul Transporturilor de la acea vreme, Ludovic Orban, anunța că SF pentru Sibiu-Pitești a fost aprobat și că potrivit acestuia valoarea estimată pentru cei 116 kilometri de autostradă era de 3 miliarde de euro. Orban spera atunci ca lucrările vor începe în octombrie 2009, după găsirea unui constructor, autostrada urmând să fie gata la finele lui 2012.

La începutul lunii iunie în acest an, pe când la conducerea Ministerului Transporturilor se afla Dan Șova, CNADNR a lansat o nouă procedură de achiziție pentru revizuirea mai multor SF-uri, între care și Sibiu-Pitești. În total au fost lansate la licitații SF-uri pentru aproape 20 de autostrăzi, toate fiind „atacate” prin contestații de firmele de consultanță. Firmele reclamau, printre altele, termenul prea scurt pentru elaborarea SF-ului.

Gândul a scris că CNADNR a solicitat în cazul SF-ului pentru Sibiu-Pitești, inclusiv „studii pentru specii nedefinite în nomenclatoarele biologice, folosind termeni ca „amfibie” și „păsările SPA””, dup cum a reclamat una dintre firmele care au contestat mai multe articole din documentația de licitație pentru SF-ul de la Sibiu-Pitești. Ulterior CNANDR a revcenit cu mai multe precizări și erate, între altele prelungind termenul de execuție a SF-urilor.

Ministrul Dan Șova declara, în luna martie, că lucrările de construcție a autostrăzii Sibiu-Pitești vor începe la 1 ianuarie 2017. Ulterior, premierul Victor Ponta l-a contrazis, afirmând că de fapt construcția propriu-zisă va începe în 2015, cu tronsonul Pitești-Curtea de Argeș.

CNADNR solicită, potrivit documentației de licitație, elaborarea a două alternative de traseu pentru întregul traseu al autostrăzii Sibiu-Pitești, pentru a identifica opțiunea cea mai avantajoasă din punct de vedere tehnico-economic.


Autostrada va avea cinci secțiuni, la care se va putea adăuga secțiunea șase, în funcție de rezultatele studiului de trafic și analizei cost-beneficiu.

Noul Studiu de Fezabilitate va ține cont de existența studiilor de Pre-Fezabilitate întocmite în 1994 și în 1997 și de studiul de fezabilitate întocmit în 2008, se arată în documentația de atribuire.
Autostrada va avea 82 de poduri și pasaje cu lungimea mai mare de 100 m, 28 de poduri și pasaje cu lungimea mai mică de 100 m, 7 tunele (cel mai lung tunel va avea 1.700 metri) și 99 podețe.

În plus, proiectul include opt noduri rutiere precum și o lungime semnificativă de drumuri de access la rețeua locală de transport.

„Studiul de fezabilitate va lega actuala variantă de ocolire a Municipiului Sibiu, de lângă Șelimbar, cu actuala variantă de ocolire a Municipiului Pitești, din apropierea lacului de acumulare Bascov, ambele fiind construite la standard de autostradă.

Lungimea proiectului este de aproximativ 120 kilometri, iar traseul odată finalizat completează secțiunea lipsă a Axei prioritare 7 de drumuri din România”, se arată în documentația de atribuire.

QUIZ

Sorry, there are no polls available at the moment.
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Finală Elena Lasconi - Călin Georgescu, la prezidențiale? Ce arată datele acum despre Ciolacu
Ce legătură are Vladimir Putin cu Cătălin Georgescu? Presa din Rusia EXULTĂ după victoria năucitoare
FOTO. Jaqueline Cristian, imagini fabuloase în costum de baie
Cum a ajuns Ion Iliescu primul președinte al României democrate. Istoria marcată de minciuni, proteste...
Ce se întâmplase cu Gabriel Cotabiță în ultimele luni! Declarațiile făcute de soția lui cu...
Cum a funcționat rețeaua uriașă și sofisticată construită pe Tik Tok pentru Călin Georgescu, pe...
George Simion susține că a intrat în turul 2 și acuză „manipularea prin sondaje toxice”....
Ea este soția lui Călin Georgescu! Cristela are propriile afaceri și face bani într-un domeniu...
Cum arată ACUM cea care în trecut era votată „cea mai sexy femeie din lume”!...
Rezultate parţiale alegeri prezidenţiale. Elena Lasconi măreşte diferenţa faţă de Marcel Ciolacu, care a căzut...
Șoșoacă despre Călin Georgescu: E un...
Elena Lasconi, prima reacție după ce a intrat în cel de-al doilea tur al alegerilor...
Pictorial de senzaţie cu cei mai obraznici 'iepuraşi' din România. Andreea Bălan, Anda Adam, Lavinia...
Cod Rutier 2024: Care e distanța regulamentară între mașinile parcate?
Referendum local în Capitală. Rezultat: Referedumul a trecut pragul şi varinta DA are peste 50%....
ADEVĂRUL despre România în Al Doilea Război. „Am avut norocul să...”
Dan Negru a dat verdictul după victoria lui Călin Georgescu: ,,Alegerile de anul ăsta înseamnă...
Bianca Drăgușanu s-a afișat deja cu un alt bărbat. Cine este cel alături de care...
Cum a apărut Ilinca Simion la o secție de votare din București. George Simion a...
Călin Georgescu, prima reacție după exit poll-urile de la închiderea urnelor: „Poporul român a ales...
Oana Roman, mesaj trist despre moartea prietenilor ei, Gabriel Cotabiță și Marius Bațu. „Bucurați-vă, fraților,...
Bate sau nu Jador femeile?! Adevărul spus de manelist la "40 de intrebari cu Denise...
BANCUL ZILEI. Ajunge BUBULINA acasă și își găsește bărbățelul prin bucătărie: - Vai, ce surpriză!
Plânsul ne face bine sau rău? Iată ce spune știința!